Тэма «Састаў ліку 5. Складанне і адніманне на практычнай аснове»
Мэты: азнаёміць з саставам ліку 5;
вучыць састаўляць роўнасці і няроўнасці з лікам 5;
вучыць выяўляць адпаведнасць між схемай і сюжэтным рысункам;
развіваць памяць, увагу, лагічнае мысленне;
спрыяць выхаванню працавітасці, самастойнасці.
Абсталяванне: падручнік па матэматыцы 1 клас частка 1, рабочы сшытак па матэматыцы, карткі з лікамі, прэзентацыя,
Ход урока
1.Арганізацыйны момант.
— Што пачулі вы?
— Званок.
— Гэта значыць?
— Пачынаецца ўрок.
— Вы гатовы працаваць, нешта новае пазнаць?
— Мы гатовы працаваць, нешта новае пазнаць.
— Значыць будзем працаваць і не будзем сумаваць.
-Дзеці, паглядзіце ў нас сёння на ўроку вельмі шмат гасцей. Павярніцеся і падарыце ім усмешкі. Здаўна кажуць у народзе:
” Госці ў хату – радасць у хату”.
-А цяпер павярніцеся да мяне, паглядзіце ў вочкі, ціхенька сядайце . На ўроку будзьце ўважлівымі, сабранымі і арганізаванымі. І тады ў нас ўсё атрымаецца.
2. Лагічная размінка:
А зараз правядзем размінку.
-колькі ног у курыцы?
-колькі дзён у тыдні?
-якія два лікі трэба скласці, каб атрымаць 5?
-якая старонка кнігі знаходзіцца паміж 6 і 8?
3.Вусны лік.
Давайце пакажам нашым сябрам, што мы ўмеем лічыць не толькі ад 1 да 10, але і ад 10 да 1. (Дзеці лічаць).
Гульня “Адгадай лік”. Адказ: паказ картак.
-які лік ідзе за 5?
-які лік стаіць перад 5?
-які лік стаіць паміж 2 і 4?
Фізкультхвілінка
4. Паведамленне тэмы урока.
У вас на партах ляжаць лісты, на якіх намаляваны мядзведзь. Некалькі кветачак ён трымае у лапах, і некалькі намаляваны ніжей. Палічыце, колькі кветак усяго.
Можа хто-небудзь з вас ужо здагадаўся, аб чым мы будзем гаварыць на уроку?!
Тэма нашага урока гучыць так: “Састаў ліку 5. Складанне і адніманне на практычнай аснове”. Але перад тым, як пачаць вывучаць тэму, звярніце ўвагу на экран. Да нас у госці завітала дзяўчынка.
— Вы ведаеце яе імя?
— Правільна, Маша.
Яна, так як і вы, яшчэ не вывучала гэту тэму і Машы вельмі цікава, аб чым мы будзем размаўляць .
А сёння на уроку мы пазнаёмімся з саставам ліку 5. Будем працягваць вучыцца складваць і аднімаць лікі.
5.Вывучэнне новага матэрыялу.
Праца па падручніку.
1. Заданне на знаёмства з саставам ліка 5.
Дзеці расказваюць, з якіх лікаў састаўлены лік 5. Запісы чытаюцца настаўнікам і вучнямі хорам.
Пяць – гэта:
— чатыры і адзін
— тры і два
— два і тры
— адзін і чатыры
Такім чынам, мы паказалі састаў ліку пяць.
2. Абмяркоўваецца ўсе размяшчэння пяці руж у двух вазах. Потым дзеці павінны для кожнага варыянта па чарзе саставіць з картак з лікамі схемы і запісы.
Колькі руж на малюнку?
Колькі чырвоных? Колькі жоўтых?
— Састаўце на парце з картак з лікамі схемы размяшчэння руж . Т.е. колькі руж мы можам паставіць у вазу. А Маша будзе назіраць, як мы выконваем гэта заданне.
4. Заданне на параўнанне лікаў на аснове параўнання колькасцей мностваў. З картак на парце састаўляюцца роўнасці і няроўнасці.
Што размешчана на першым малюнку? (Тэнісныя ракеткі. З іх: 3 настольнага тэнісу і 1 вялікага тэнісу.)
Робіцца запіс: 3 > 1
Што намалёвана на другім малюнку? (Малаткі і адвёрткі)
Колькі малаткоў?
Колькі адвёртак?
Робіцца запіс: 2 = 2
5. Трэба знайсці лішні прадмет. Лішнім можа быць мяч (прадмет не для навучання), а яшчэ падручнік (размалёваны іншымі колерамі).
Фізкультхвілінка
6.Замацаванне вывучанага.
Выкананне заданняў у сшытку.
1.Трэба злучыць стралой сюжэтны малюнак, адпаведную схему і запісаць.
У запісе трэба знайсці значэнне выразу і запісаць яго пасля знака “ = ”.
а) Колькі матылькоў размясцілася на кветцы? 3
Колькі матылькоў яшчэ не села кветачку? 2
Самастойна
— У сшытку запіс: 3 + 2 = . Знайдзіце значэнне гэтага выразу, т.е. палічыце колькі ўсяго матылькоў. А Маша праверыць, як вы выканалі заданне.
4 + 1 =
5 – 2 =
3. Трэба саставіць запіс, які адпавядае малюнку злева: 3 = 3. Потым зрабіць малюнкі, адпаведныя спачатку знаку “>” , а потым “<”.
Вавёрцы трэба засушыць 4 грыба на адной палачцы і 1 грыб на другой. Намалюйце іх так, кабпаміж малюнкамі можна было паставіць знак “>”. Дапоўніце запіс пад малюнкам.
4 >1
Вавёрцы трэба засушыць на адной палачцы 2 грыба, а на другой 3.
2<3
7.Ацэньванне дзецьмі работы на уроку. Калі вы лічыце, што усё на уроку выконвані правільна – абвядзіце вясёлы тварык. Калі былі невялікія цяжкасці – абвядзіце невясёлы, а калі у вас нічого не атрымлівалася – сумны.
8.Падвядзенне вынікаў урока.
-Назавіце састаў ліку 5.
-Чым мы займаліся сёння на ўроку?
-Пра што вы раскажаце дома бацькам?
9.Рэфлексія.
“Падарунак Машы” Калі ўрок вам спадабаўся, было цікава – падарыце Машы чырвоны шарык. Калі урок паказаўся вам цяжкім і не цікавым – блакітны.
Яшчэ раз я прашу звярнуць вашу увагу на экран. Давайце успомнім, як пачыналася наша школьнае жыццё. (Прэзентацыя “Першы раз у першы клас”). Пры праглядзе, знайдзіце фотаздымак, на якім пяць чалавек. Калі знойдзіце – падымайце рукі.
Маша дзякуе ўсім за работу і хоча пакінуць вам падарункі.
Вы малайцы!
Да сустрэчы!
Настаўнік пачатковых класаў: Хоміч Кацярына Алегаўна